تحلیل بورس ایراناستخراج کانه هاي فلزيبازار سهامبورس ایران

تحلیل تکنیکال کگل

(شرکت سنگ آهن گل گهر)

تحلیل تکنیکال کگل

کگل

عنوان توضیحات
نام شرکت شرکت معدنی و صنعتی گل گهر
نماد کگل
سال تاسیس 1370
سال عرضه اولیه شهریور 1383
موضوع فعالیت استخراج کانه های فلزی
محصول شرکت گندله و سنگ آهن
مواد اولیه شرکت استخراج از معادن
عوامل موثر بر نرخ فروش تعیین توسط وزارت صمت
تاثیر دلار بر نرخ فروش شرکت افزایش نرخ دلار منجر به افزایش سودآوری شرکت خواهد شد
مهم ترین هزینه های شرکت مواد مستقیم مصرفی و سربار تولید
سهامداران عمده شرکت گروه مدیریت سرمایه گزاری امید 38 درصد و شرکت سرمایه گزاری توسعه معادن و فلزات 23 درصد

سهم کگل (شرکت سنگ آهن گل گهر)

در تاریخ ۱۵ اسفند ماه سال ۱۳۷۰ با سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریالی در اداره ثبت شرکتهای شهرستان سیرجان به ثبت رسیده است. همچنین نام شرکت در تاریخ پانزدهم اسفندماه سال ۱۳۷۰ از طرح گل گهر به شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با مشارکت بانک سپه در تاریخ پانزدهم بهمن ماه سال ۱۳۷۵ به شرکت سنگ آهن گل گهر تغییر یافته است. سهم کگل عنوان سیصد و نود و پنجمین شرکت پذیرفته شده در بورس، در تاریخ ۸ شهریور سال ۱۳۸۳ در بازار بورس اوراق بهادار تهران عرضه گردید.

تاریخچه:

شرکت سنگ آهن گل گهر در تاریخ 1370/12/15 در اداره ثبت شرکت‌های شهرستان سیرجان رسید. پروانه بهره برداری اولیه در 1372/5/17 صادر شده بود که به مدت ۲۵ سال دیگر از تاریخ 1382/5/16 تا 1407/5/17 به نام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تمدید گشت.

نام شرکت در تاریخ 15 تیر1370از طرح گل گهر به شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با مشارکت بانک سپه در تاریخ 1375/11/15 شرکت سنگ آهن گل گهر به سهامی خاص تغییر یافت.در سال ۱۳۸۲ طبق مصوبه مجمع عمومی فوق العاده، مورخ 1382/9/134شرکت سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد و در تاریخ 1383/6/8سهام آن در بازار بورس اوراق بهادار عرضه گردید. نام شرکت در تاریخ 1390/3/30 از سنگ آهن گل گهر به شرکت معدنی و صنعتی گل گهر تغییر بافت. شرکت در تاریخ 1384/4/29 به عنوان سیصد و نود و پنجمین شرکت پذیرفته شده در بورس، در فهرست نرخ‌های سازمان بورس در تالار فرعی درج شد و در تاریخ1383/6/8 در بازار بورس اوراق بهادار تهران عرضه گردید.

ماهیت کسب و کار شرکت:

موضوع فعالیت شرکت عبارت است از اکتشاف و استخراج و بهره‌برداری از معادن فلزی و غیرفلزی از جمله سنگ آهن و تولید سنگ آهن دانه بندی شده و کنستانتره و گندله و فولاد و انواع محصولات فولادی و نصب و راه اندازی و تعمیرات و نگهداری و بازرسی و سرویس ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز شرکت و خرید و تهیه انواع ماشین آلات و تجهیزات و تاسیسات مورد نیاز برای انجام موضوع شرکت می باشد.

نکات مهم شرکت: 

  • طبق اطلاعات مالی شرکت درآمد و سود دهی شرکت نسبت به سال های مالی گذشته افزایش پیدا کرده است.
  • مهمترین تهدید پیش روی شرکت تحریم های بین المللی و دشواری دستیابی به تکنولوژی های نوسان معدن و فرآوری سنگ و محدودیت صادرات مواد معدنی و جایگزین‌های تکنولوژیک فولاد می باشد.

 برخی از پروژه های شرکت: 

  • احداث کارخانه ذوب و فولاد سازی شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر
  •  احداث کارخانه بریکت سازی سرد شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر
  • احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی شرکت جهان فولاد سیرجان
  • احداث کارخانه کنستانتره شرکت گوهر زمین
  • احداث خط ریل سیرجان به کرمان شرکت گوهر اطلس عمران
  • طراحی و اجرا و نصب و راه اندازی ۳ با مخزن ۳۰ هزار متر مکعبی در سایت آبی گل گهر
  • احداث ایستگاه راه آهن گل گهر
  • بیمارستان ۱۶۸ تختخوابی تخصصی گل گهر سیرجان
  • احداث پست ۴۰۰ به ۳۳ کیلو ولت شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر
  • پروژه انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور
  • سولفورزدایی از گاز های خروجی کارخانه گندله سازی
  • حفاری اکتشافی بین معادن گل‌گهر

عوامل موثر بر فروش شرکت کگل

 بازارهای اصلي شرکت مشتمل بر صنعت استخراج کانه های فلزی و تامين مواد اوليه در بخش صنعت فولاد کشور مي‌باشد. مشتريان اصلي شرکت معدني و صنعتي گل گهر شامل شرکت های فولاد مبارکه، فولاد کاوه جنوب، فولاد هرمزگان، فولاد خراسان، فولاد خوزستان، مجتمع جهان فولاد سيرجان و شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر مي‌باشد.

محصولات قابل فروش توسط شرکت شامل کنسانتره و گندله سنگ آهن مي‌باشد، که محصول کنسانتره علاوه بر فروش به مشتريان داخلي به بازارهای جهاني نيز صادر مي‌گردد. فرآيند فروش محصولات کنسانتره و گندله به مشتريان داخلي از طريق انعقاد قرارداهای فروش ساليانه و با نرخ مشخصي بر اساس ميانگين قيمت فروش شمش فولاد خوزستان در دوره های سه ماهه انجام مي‌گيرد.

 محصولات شرکت کگل

اکتشاف، استخراج و بهره برداری از معادن فلزی و غير فلزی از جمله سنگ آهن و توليد سنگ آهن دانه بندی شده، کنسانتره، گندله، فولاد و انواع محصولات فولادی، نصب و راه اندازی، تعمير و نگهداری و بازرسي ماشين آلات وتجهيزات مورد نياز

 فاکتور های مهم تاثیر گذار بر هزینه های شرکت کگل

نرخ مواد اولیه مصرفی شرکت (شرکت بخشی از مواد اولیه خود را خریداری می‌کند و افزایش نرخ مواد اولیه میتواند سبب افزایش بهای تولید شود).

بخشی از امور شرکت به شرکت های زیرمجموعه یا شرکت های ثالث واگذار شده است و افزایش در نرخ حق العمل کاری می‌تواند برجریانات نقدی شرکت تاثیر گذار باشد.

تورم موجود در سطح جامعه نیز بر هزینه های شرکت، اثر افزایشی خواهد داشت.

تاثیر نرخ ارز بر کگل

با توجه به تعهدات ارزی اين شرکت در رابطه با واردات ماشين آلات توليدی خطوط گندله و پروژه ها با در نظر گرفتن محدوديت های ناشي از اعمال تحــريم ها جهت ارسال و حواله نمودن مبلغ اين تجهيزات و ماشين آلات، شرکت طي در خواست کتبي از مشتريان خارجي خود تقاضا مي‌نمايد وجوه حاصل از فروش رابه حساب تامين کنندگان تجهيزات در خارج از کشور واريز و مستندات پرداخت را به شرکت ارائه کنند.

پس از اخذ تاييديه مبني بردريافت وجوه تامين کنندگان، پروسه تحويل محصولات شرکت انجام مي‌شود. در ضمن اعمال اين رويه باعث صرفه جويي در هزينه به علت اعمال نرخ رسمي بانك مرکزی)سايت سنا – نيما( وجلوگيری از هزينه های کارمزد اضافي صرافي وساير هزينه های جانبي گرديدو در نتيجه موجب کاهش بهای تمام شده پروژه ها وبهای تمام شده محصولات توليدی مي گردد.

سایر عوامل تاثیر گذار بر سود و زیان شرکت کگل

تصويب قوانين محدود کننده و عدم ثبات قوانين، نرخ ارز،تعرفه ها، حقوق دولتي، حق انتفاع و …

قيمت گذاری پايين سنگ آهن داخلي برای تأمين خوراک کارخانجات فولادسازی

عدم تأمين مالي به موقع پروژه های توسعه

عدم تأمين زيرساخت های مربوطه مانند آب، برق، گاز و حمل و نقل

محدوديت در ظرفيت ناوگان حمل و نقل ريلي در کشور

بیشتر بخوانید: نماد ثامید 

آپارات ما: Atran Trade

YouTube: Atran Trade

علی جلیل‌پور

علی جلیل‌پور هستم دیجیتال مارکتر و مدیر دایرکتوری تولیدکنندگان کالای باکیفیت داخلی و مدیر هایپر کالای آل‌ور‌سنتر که به تولیدکنندگان کمک میکنم با بهره‌مندی از ابزارهای #دیجیتال_مارکتینگ_مبتنی_بر_هوش_مصنوعی به #رتبه_اول_گوگل برسند و از افزایش فروش مستمر لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا